خرید رنگ سوله و انواع مورد استفاده در سوله سازی و ضخامت آن

خرید رنگ سوله برای رنگ آمیزی انواع سازه های فلزی، یکی از موارد مهم و موثر در حفظ سلامت سازه ها به شمار می رود. رنگ سوله باید دارای ویژگی های مشخصی باشد تا بتواند از سازه های مورد نظر حفاظت کند.

رنگ سوله چیست؟

وقتی صحبت از رنگ سوله در بین صنعتگران می شود. گاهی اوقات ابهامی در میان کلمات پیش می آید که منظور از رنگ سوله رنگ آمیزی سازه فلزی سوله است و یا رنگ کف سوله مورد نظر است. چود در تعبیر عامیانه هر دو با عبارت رنگ سوله مطرح می گردند ؛ حال آن که جنس مورد استفاده در رنگ آمیزی کف سوله با رنگ آمیزی سازه فلزی سوله از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

رنگ سوله جدید از بهترین انواع رنگ محسوب می شود این رنگ ها پایه تینر هستند یعنی به جای مخلوط کردن با حلال های آبی برای رقیق کردن آن از تینر استفاده می کنیم. رنگهای سوله از بهترین نوع مواد اولیه تهیه می شوند و رنگ های بسیار متنوع و زیبایی دارند.از رنگ سوله می توان در سطوح مختلفی استفاده نمود.سرعت خشک شدن این رنگها بر روی سطوح بسیار سریع است به همین دلیل می توان از چند لایه رنگ مختلف روی هم استفاده کرد بدون این که رنگها در هم مخلوط شوند.

منظورتان چیست؟ رنگ کف سوله یا رنگ سازه فلزی سوله؟

برای این که موضوع بیشتر مشخص شود می توان از این منظر به موضوع نگاه کرد که کف سوله معمولا بتنی است و یا سیمانی و یا بتن ماله پروانه ای شده است و آماده رنگ آمیزی پس ماهیت بستری که قرار است رنگ آمیزی گردد با سازه فلزی سوله کاملا تفاوت دارد و نمی توان همان رنگ و پوشش و کوتینگ که برای کف سوله استفاده می شود را برای سازه فلزی سوله نیز در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید :  فروشگاه ضد زنگ اپوکسی در اراک

(۳ )ویژگی های رنگ سوله ای

(3 )ویژگی های رنگ سوله ای
رنگ سوله سازه فلزی باید قادر باشد تا در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در نتیجه اگر به دنبال یک رنگ مقاوم و مناسب برای رنگ آمیزی تاسیسات فلزی بکار برده شده در سوله هستید، باید با ویژگی های انواع رنگ مورد استفاده در سوله سازی و انواع آنها، آشنایی لازم را بدست آورده باشید.

در زمینه ی بررسی ویژگی های رنگ سوله نیز موارد متعددی موثر هستند. حجم رنگ مورد نیاز، میزان غلظت و همچنین کیفیت آن، از جمله مهم ترین عوامل موثر در تعیین ویژگی ها و در نتیجه خرید رنگ سوله به شمار می روند. برخی از رنگ های مورد استفاده همچون رنگ سوله صنعتی سفید الوان، از ضخامت، ویسکوزیته ی بالا، مقاومت عالی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. لذا رنگ هایی با این ویژگی، می توانند جز بهترین انتخاب های ممکن برای رنگ آمیزی سوله باشند.

سوله و رنگ آمیزی آن

سوله ها سازه هایی عموما از پیش ساخته هستند که عموما صرفه اقتصادی در آن است تا در همان کارخانه رنگ آمیزی شوند و با پیشرفت سیستم های رنگ آمیزی در محل امروزه در محل کارگاه ساختمانی نیز می توان با پرت کمتر و با وسایلی از قبیل پیسوله توسط کارگران ساختمانی و یا نقاشان حاضر در محل اقدام به رنگ آمیزی سازه های فلزی سوله نمود.

رنگ جدید سوله همان طور که از اسم آن پیداست نسبت به رنگ های روغنی جدید تر است و با استفاده از بهترین تکنولوژی روز ساخته شده است.

این رنگها از جمله پر مصرف ترین انواع رنگ محسوب می شوند و آلودگی کم تری را ایجاد می کنند، رنگ جدید سوله با تینر به راحتی قابل شستشو هستند و چون انعطاف پذیر هستند مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند به همین دلیل به آنها هیچ صدمه ای وارد نمی شود.

بیشتر بخوانید :  ضد زنگ سوله و استراکچر؛ ثبات و براقیت

این رنگها در قالب مدل هایی مانند قوطی های بزرگ و کوچک، همچنین به صورت بطری های فلزی بسته بندی می شوند و این که چون پایه تینر هستند با ماسک اجرا می شوند.

برای رنگ زدن این نوع از رنگ می توان از غلطک استفاده کرد چون قلم مو سطح را به صورت کاملا یک دست و صاف رنگ نمی کند. رنگ سوله جدید بر روی سطوحی مانند: سطوح سیمانی، آجر، کاشی، چوب و حتی کاغذ و آهن نیز به کار برده می شود و به راحتی سطح مورد نظر را پوشش می دهد.

این رنگها تنها در سطوح متخلخل جذب نمی شوند که در این صورت باید سطح زیرا آنها را بتونه کاری کرد تا منفذی در زیر آن وجود نداشته باشد. این رنگها چسبندگی بسیار بالایی دارند و بعد از خشک شدن به هیچ عنوان پاک نمی شوند.

ضخامت رنگ سوله

ضخامت رنگ سوله اپوکسی
شاید بتوان مهم ترین موضوع در تعیین ضخامت رنگ سوله برای اسکلت فلزی را در آب و هوایی که سوله در آن اجرا شده است عنوان نمود.

ضخامت کوتینگ رنگ سوله در آب و هوای معتدل

در آب و هوای نسبتا معتدل با رطوبت نسبی و نم کمتر از ۴۰ درصد، ضخامت فیلم رنگ بر روی سطح سوله اسکلت فلزی می تواند در حدود ۴۰ میکرون باشد. به طور کلی در محیط های بسته اما به صورت روباز به ۴۰ میکرون رنگ آستری الکیدی و ۴۰ میکرون رنگ رویه آلکیدی نیاز است. در محیط های باز و در معرض شرایط جوی به ۴۰ میکرون رنگ آستر آلکیدی، ۴۰ میکرون لایه میانی آلکیدی و ۴۰ میکرون رویه آلکیدی نیاز است. (موضوع: رنگ مورد استفاده در سوله سازی) همچنین در محیط های معتدل برای قطعات فولادی کار شده در داخل دیوارها و یا نازک کاری نیاز به ۴۰ میکرون ضد زنگ نیز است.

ضخامت لایه رنگ سوله اسکلت فلزی در آب و هوای تهران و کرج

در محیط هایی که معمولی بوده و از سوله به عنوان انبار استفاده می شود، می توان از یک لایه ۲۰ میکرونی رنگ استفاده کرد.

بیشتر بخوانید :  فروش رنگ سوله زینک کرومات با کیفیت عالی

انواع رنگ اپوکسی سوله ای و شیوه اجرای آنها

انواع رنگ سوله
انواع رنگ سوله مورد استفاده اعم از رنگ سوله آلکیدی و یا رنگ سوله اپوکسی پلی آمید هر کدام زیرمجموعه هایی دارند که شامل رنگ های سوله آلکیدی زینک کرومات و زینک فسفات با فام های رنگی اخرایی و سبز و زرد می توانند باشند.
همچنین رنگ های اپوکسی پلی آمید برای سوله با توجه به مشخصات فنی مورد نظر مشاور می توانند اپوکسی زینک فسفات و یا اپوکسی زینک ریچ باشند.
برای رنگ آمیزی سوله و تاسیسات فلزی ان می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، برخی از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی سوله شامل موارد زیر می باشند:
• رنگ سوله الوان مدل ALCO-2014.
• رنگ صنعتی سوله سفید امید
• رنگ سوله سفید روغنی رنگارنگ اطلس

فروش رنگ سوله

فروشگاه های زیادی در زمینه ی فروش رنگ سوله فعالیت دارند. البته تهیه ی رنگ های دارای کیفیت و ارزش خرید بالا مستلزم مراجعه به فروشگاه های معتبری همچون فروشگاه ترنج، می باشد. شما می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با انواع رنگ و قیمت هر یک را از طریق کارشناسان این فروشگاه بدست آورید.

انواع رنگ سوله در شرکت های تولید کننده تولید می شوند این شرکتها از بهترین مواد اولیه استفاده می کنند به همین دلیل کیفیت آنها بالا است.

مراکز فروش رنگ این رنگهای سوله را به صورت عمده و در قالب رنگ های متنوع خریداری می کنند و در بین مردم توزیع می کنند. بازار فروش رنگ سوله بسیار درآمد زا می باشد چون این رنگها در مقایسه با انواع دیگر رنگها فروش بیشتری دارند و تقریبا بازار را در کنترل خود درآورده اند به دلیل اینکه ویژگی های بسیار خوبی دارند و این که قیمت آنها نیز بسیار مناسب است.

4

  1. در آب و هوای نسبتا معتدل با رطوبت نسبی و نم کمتر از ۴۰ درصد، ضخامت فیلم رنگ بر روی سطح سوله اسکلت فلزی می تواند در حدود ۴۰ میکرون باشد. به طور کلی در محیط های بسته اما به صورت روباز به ۴۰ میکرون رنگ آستری الکیدی و ۴۰ میکرون رنگ رویه آلکیدی نیاز است.
    ممنون که اطلاعات به درد بخوری در این بخش ارایه دادید حتما مزاحمتان میشم برای خرید

  2. با سلام و خسته نباشید. رنگهای شما چه ضخامتی را ایجاد می کنند؟ در مورد رنگ های مخصوص سوله سازی و ضخامت اجرا بر روی فلز از کارشناس محترم سوال کردیم، گفتند بستگی به شیوه اجرا دارد. لطفا توضیح بیشتری بدهید.

  3. سلام. عرفانی هستم. برای سوله رنگهای به صرفه تری هم دارید ؟ قیمت در حال حاضر برای ما خیلی مساله ساز شده

    • بله به نسبت کیفیت ارائه شده قیمت خرید مستقیم از کارخانه نیز بسیار مناسب است و در حجم خرید عمده قیمت ها مناسب تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.