ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری، نکات مهم، انواع متداول

ساخت کوره پخت رنگ در خطوط رنگ، به خصوص ساخت کوره رنگ کوچک پخت رنگ یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین لوازم سازه‌ای است که به نسبت حجم تولید و بر اساس مایع یا پودری بودن رنگ، میزان و چگونگی دمای پخت و شکل و نقشه‌ی محل کارگاه طراحی و اجرا می‌گردد. در فرآیند پخت، دما و حجم گردش هوا باید مدام بازبینی شود و حرارت داخل کوره یکنواخت باشد تا رنگ‌ها کاملاً پخته شوند و کیفیت مورد نظر حاصل شود.

برای پخت رنگ در کوره، پس از پاشش رنگ در اتاقک مخصوص، قطعه‌ی رنگ شده با دستگاه یا به ‌صورت دستی به كوره‌ی پخت منتقل می‌گردد. در این زمان، قطعه در حدود بیست دقیقه، در بازه‌ی دمایی ۱۸۰ الی ۲۲۰ درجه‌ی سلسیوس قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. در اینجا، رنگ روی سطح قطعه به طور کامل تثبیت می‌شود، تا جایی كه فلز رنگ‌شده قابلیت برش خوردن، خم‌ شدن و پرس شدن را دارد.

از کوره‌ها اغلب جهت خشک نمودن قطعه‌ها بعد از شستشو و پخت رنگ بعد از رنگ‌آمیزی استفاده می‌گردد. بعد از پاشش رنگ (به صورت پودر یا رنگ مایع)، قطعات را به کوره‌ وارد می‌کنند تا رنگ ذوب یا به اصطلاح پخته شود. هر نوع رنگ، در دمایی معین و متفاوت با دیگر رنگ‌ها به صورت سیال درمی‌آید، لذا لازم است دمای کوره مداوماً بازبینی و رصد شود. زیرا هرچه قطعه‌ها دمای بالاتری داشته باشند، مقدار پودر زیادتری به نقطه ذوب می‌رسد و به سطح قطعه می‌‌چسبد و اگر دما در هنگام پخت پایین باشد یا زمان پخت کم باشد، ممکن است مقاومت‌های مکانیکی و شیمیایی رنگ پایین‌تر از حد مطلوب گردد یا شکل رنگ بی‌کیفیت شود. همچنین، چنانکه پخت در دمایی بالاتر از مقدار تعیین شده و زمان طولانی‌تر از حد مورد نظر انجام شود ممکن است رنگ مات‌تر شود و رنگ تغییر شکل دهد.

بیشتر بخوانید :  فروش رنگهای صنعتی در بازار تهران

ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری، نکات مهم، انواع متداول

شاید قدم اول برای ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری دانستن هدف استفاده آن باشد. با توجه به این که کوره قرار است برای پخت رنگ چه قطعه ای استفاده شود طراحی آن می تواند متفاوت باشد. انواع کوره های جعبه ای یا در یک طرف، یا در هر دو طرف دارای در هستند.

از این کوره ها برای ذوب کردن رنگ روی قطعات و پختن آن استفاده می شود. ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری به صورت جعبه ای یا باکسی، یو مانند و تونلی انجام می شود که معمولا از مدل جعبه ای آن بیشتر استفاده می شود.
یکی از مهم ترین موارد در ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری، وجود دمای مناسب جهت پخت رنگ و تغییر نکردن آن است؛ بنابراین در هنگام ساخت کوره معمولا از یک ترموستات جهت تنظیم دما استفاده می شود.

از دریچه های قابل تنظیم پایین و کناره های کوره نیز می توان هواگیری و سیرکوله آن را کنترل کرد. به علاوه در ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری باید تلاش جهت عایق بندی به اندازه کافی انجام می شود تا تلفات حرارت نداشته باشیم.

همچنین جهت دریافت قیمت زینک ریچ اپوکسی و خرید رنگ پلی اورتان فلز و دریافت قیمت ضد زنگ سوله می توانید با کارشناسان مجموعه ترنج تماس حاصل بفرمایید.

 

ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری جعبه ای به صورت یک طرف در و دو طرف در

کوره جعبه ای پخت رنگ کوره ای پودری یک در

یکی از روش های ساخت کوره پخت رنگ کوره ای پودری به صورت جعبه ای است. این کوره های باکسی چون تنها در یک سمت خود در دارند، می توانند در جاهای کوچک تر یا در انتهای سالن قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید :  رنگ نسوز سیلیکونی چه تفاوتی با رنگ نسوز سرامیکی دارد؟

معمولا در این کوره ها از یک عدد کالسکه جهت رفت و کالسکه دیگری جهت برگشت استفاده می شود. زمانی که یکی از کالسکه ها به داخل کوره می رود کالسکه دیگر از کوره پخت رنگ خارج می شود.

کوره جعبه ای پخت رنگ کوره ای پودری دو در

کوره جعبه ای پخت رنگ کوره ای پودری دو در

در این کوره ها معمولا از دو کالسکه در جهات مختلف استفاده می شود. فضای نسبتا بیشتری نسبت به نوع قبل می خواهد زیرا دو در در جهات مختلف برای ورود و خروج مواد باید باز و بسته شوند. معمولا در کوره های باکسی دو سمت در دار یک کالسکه مواد را وارد کوره و کالسکه دیگر از آن خارج می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.