قیمت دلار ۶۰ هزار تومانی و رنگ اپوکسی

با افزایش قیمت دلار به شصت هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ پیش بینی هایی که از آذر و دی ماه ۱۴۰۱ انجام شده بود به وقوع پیوست. اولین افزایش قیمت جدی دلار از ۲۸ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان در آذر و ذی ۱۴۰۱ باعث شد که قیمت مواد اولیه واردات برای تولید رنگ اپوکسی نیز افزایش یابد از قبیل رزین اپوکسی کره ای و سایر افزودنی ها و اددتیو های مورد نیاز کارخانه های تولید رنگ صنعتی نیز که توسط واحد های بازرگانی این کارخانه ها از کشور های خارجی خریداری می گردد؛ افزایش قیمت دارد.

قیمت رنگ اپوکسی با احتساب دلار ۶۰ هزار تومانی از کیلویی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این قیمت ها با در نظر گرفتن این که مواد اولیه در خرید های قبلی لحاظ می گردد. با خرید مواد اولیه با قیمت های جدید قطعا قیمت تمام شده رنگ اپوکسی چه از نوع رنگ اپوکسی پلی آمید و چه از نوع رنگ اپوکسی پلی آمین نیز افزایش خواهد یافت.

Untitled 1

در این بین سازندگان ساختمان ها و صنعتگران نیز با افزایش قیمت رنگ اپوکسی در پی افزایش دلار تا ۶۰ هزار تومان ، قیمت محصولات خود را افزایش می دهند. که فشار نهایی و کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی می گردد. اعم از خریداران واحد های اپارتمانی و خریداران محصولات و اکسسوری های دکوراسیون داخلی و سایر محصولات صنعتی از جمله دسته مصرف کنندگان نهایی این محصولات محسوب می گردند.

تاثیر این شکل از افزایش قیمت ارز در بازه زمانی دو تا سه ماهه بر روی محصولات رنگ صنعتی و قیمت رنگ اپوکسی پلی آمید و قیمت رنگ پلی اورتان فلز و قیمت ضد زنگ سوله در پروژه های صنعتی و ساختمانی دیده می شود. در این شرایط معمولا پیشنهاد می شود که اگر پروژه های ساختمانی به خصوص که با بودجه پیش خرید به خصوص در حال پیشرفت هستند سریع تر خرید های رنگ صنعتی و رنگ اپوکسی را انجام دهند تا بتوانند واحد های مورد نظر را به موقع تحویل خریداران خود دهند.

بیشتر بخوانید :  فروش اپوکسی مخصوص آب آشامیدنی روناس

این در حالی است که برخی کارشناسان در دو تا سه ماه قبل خلاف این رقم ۶۰ هزار تومانی برای دلار را حداقل در سال ۱۴۰۱ پیش بینی می نمودند که با این افزایش قیمت در اسفند ۱۴۰۱ خلاف آن به اثبات رسید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.